HTML

Börzsöny

Hazánk egyik legérintetlenebb és legösszefüggőbb hegysége, mely gazdag állat- és növényvilágával a természetkedvelők igazi paradicsoma.

Friss topikok

2011. szeptember 10. Liliompuszta - Nagy-Galla - Nagy-Gyertyános - Nagyirtáspuszta - Olasz-kert - Márianosztra - Kóspallag

2011.09.10. 20:31 :: adamnfl

Egy nagyszerűen sikerült franciaországi nyaralás - és némi monaco-i átruccanás - után ismét a Börzsöny erdőségei következtek, már csak azért is, mert most pár hétig sajnos nem tudok menni - több okból is. Liliompusztáról még sosem indultam, örültem, hogy a buszvezető egyáltalán észrevette, hogy jeleztem és szíveskedett megállni.

Kétlem, hogy olyan sűrűn tesz ki vagy vesz fel ott embereket. A mai túrán elsősorban olyan turistautakon mentem a Déli-Börzsönyben, amelyeken eddig még nem jártam, illetve régóta érdekelt egy erdészeti út, amely a piros jelzést köti össze a Nagy-Koppányról lefutó K+-al, így most ennek is utána jártam. Idén most először volt nálam térkép, biztosra akartam menni, mert az előbb említett szakaszon elég lett volna egy kis figyelmetlenség és máris letérek a kívánt útról. Végül azonban minden a terv szerint alakult, fél 3 előtt értem be Kóspallagra, ahol épp a BEAC Maxi 110 teljesítménytúra résztevevői haladták át hol egyesével, hol csoportosan a faluban. Ha valaki esetleg olvassa közölük a blogot és 14:20 és 15:45 között Kóspallagon haladt át: na én vagyok az a srác aki kék Koszovós pólóban üldögélt a buszmegállóban, mivel várhattam szokás szerint egy csomót.

Ezúttal képes összefoglaló következik a túráról:

Nagyszerű kilátás a Nagy-Galla csúcsáról dél felé

Szimbiózis a valóságban: különös színű gomba a fa tövén

Szeptemberi virágok

Végérvényesen itt van az ősz

Évszakok határán

Felpillantás a magasba

Virágos szeptember - őszi kikerics

Kerekerdő mélyén

Varázslatos őszi színek a P+ turistaút mentén

Hangulatos házikó az út mellett (Tudja valaki mit jelent ami a bejárat fölé van írva?)

Kistestvér, nagytestvér

Mesébe illő égbolt

Kilátóhely Márianosztra és Kóspallag között

Ugyaninnen kilátás kelet felé

Illogikus jelzésfestés - merre tovább, melyik úton?

Táv: 23 km    Szintemelkedés: kb. 1000m    8:25-14:20

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borzsony938m.blog.hu/api/trackback/id/tr493216529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaszast 2011.09.11. 19:04:25

Szép. Szarvas bőgött? Mi rendesen belecsöppentünk a közepébe a nagy Koppány oldalában.

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2011.09.11. 19:31:03

@kaszast: Sajnos nem:/ Sőt, ez volt idén az első túra amikor nem láttam nagyvadat:/ De attól még jó volt:)

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2011.10.22. 10:11:49

basszus, de jó nézni ezeket a nyári képeket :D habár most sincs rossz idő, de azért már itt az ősz :(

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2011.10.22. 11:11:12

@mirko vosátka: ez az élet rendje:) én örülök neki, hogy ilyen idő van most és nem 30 fok:) eljön majd annak is az ideje megint;)
süti beállítások módosítása