HTML

Börzsöny

Hazánk egyik legérintetlenebb és legösszefüggőbb hegysége, mely gazdag állat- és növényvilágával a természetkedvelők igazi paradicsoma.

Friss topikok

2011. június 22. Závoz - Magas-hegy - Musli-forrás - Csóványos - Marcika-kút - Királyháza - Falkenhausen-emlékmű - Kőszirt - Závoz

2011.06.24. 20:00 :: adamnfl

2011. június 22.

Ezúttal a Börzsöny Akciócsoport két tagjával vágtam neki a rengetegnek. Hétköznap lévén túrázóval nem találkoztunk, igaz, a túra jelentős része járatlan utakon ment.

Sajnos a vizsgák miatt előbb nem tudtam menni, pedig az ember szívesebben sétál a nyári rekkenő hőségben árnyas lombok alatt, mint otthon a bezárt szobában ül a tankönyvek felett. Az Akciócsoport tagjai amúgy mostanában leginkább turistatáblákat állítanak vagy újítanak fel, többnyire teljesen önerőből, le a kalappal előttük. A túra nem volt valami hosszú, igaz ezúttal nem is erről szólt a dolog. A Csóványoson közel egy órát elidőztünk, rég voltam már ennyire szép időben fent a kilátónál, szikrázó napsütés, szélcsend, tökéletes bámészkodó idő. Később, a Király-kút előtt eldöntöttük, hogy megkeressük a térképen jelölt Falkenhausen-emlékművet, amelyet aztán legalább tíz perc keresgélés után leltünk meg a hegyoldalban. Nem egy könnyen megközelíthető helyre rakták, az már egyszer biztos. De hát ha a báró ott lőtte utolsó nagy bikáját, akkor ott lőtte. Az emlékműtől egy jelzetlen ösvényen egész a Kun-rétig mentünk. Az út mellett rengeteg szamóca volt, tele is tömtük magunkat rendesen. A túra végén a Kőszirtre is felmásztunk, amelyről - főleg így délután - pazar kilátás nyílik a Naszály és Diósjenő irányába. Remek kis hétközi túra volt.

Pillantás felfelé a hegyoldalra

Musli-forrás melletti házikót teljesen újjáépítik - valószínűleg vadászati célokra

Gyönyörű árnyas erdőben a Sváb Sándor emléktábla közelében

Magosfa júniusban

Cincér a Csóványos kilátójában

Börzsönyi hangulat - a megannyi eldugott kis völgy egyike

Megelevendő múlt: a Rózsa-kunyhó melletti székek maradványai

Bársony István emléktáblájának közelében a Tűzköves-forrásnál

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2011.06.25. 10:08:18

hoppá, ez a musli barakk újjáépítés nekem új hír!! télen jártam utoljára arrafelé. kíváncsi leszek, mi lesz a helyén.

a kun rét egy baromi szép része a börzsönynek!

és irigykedem, amiért hétközben tudsz túrázni :DD mostanában hétvégére romlik el az idő :(

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2011.06.25. 15:21:15

@mirko vosátka: én is kiváncsi vagyok mit akarnak ott építeni, bár nem sok jót hallottam az erdészettel, meg a vadászokkal kapcsolatban. Megint nem a turisták érdekei vannak természetesen szem előtt, de erről majd személyesen. A Kun-rét nagy kedvencem nekem is! Most már legalább tudom, hogy meg lehet közlíteni más irányból is:) Igen, örülök neki, hogy tudok hétközben is menni, mert ilyenkor jóformán üres az erdő:) Ha minden igaz jövő héten is tudok hétköznap menni:)

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2011.06.26. 15:44:29

@adamnfl: hát a vadászok azok vadászok, azok pénzt akarnak a vadakból meg a vadásztatásból. ez valahol természetes, akkor van baj, ha hiányzik a természetvédelmi kontroll és mindenki azt csinál, amit akar.

az erdészetnél dolgozik egy ismerősöm, uh én pozitívan állok hozzájuk. de majd meglátjuk.

de erről a musli dologról írok is egy posztot, mert eszembe jutott pár gondolat :))

kun-rét: amúgy érdekes, hogy a régi túraútak a király-hegy, kőszirt felé mentek, a kun-rét fölött, nem az aljában, mint most.

ja, és respect a Börzsöny Akciócsoportnak a túratáblákért!