HTML

Börzsöny

Hazánk egyik legérintetlenebb és legösszefüggőbb hegysége, mely gazdag állat- és növényvilágával a természetkedvelők igazi paradicsoma.

Friss topikok

2011. május 29. Nagyoroszi - Pénzásás - Oszlopó-völgy - Varjas-menedék - Bacsina-völgy - Magosfa - Csóványos - Kárpátok kulcsosház - Királyrét

2011.05.30. 13:59 :: adamnfl

2011. május 29.

Egy nagyszerű koszovói túra - és néhány vizsga - után tegnap végre ismét volt időm a Börzsöny vadonját járnom.

Ezúttal két olyan völgyet jártam be, melyeket már régóta szerettem volna, az Oszlopó-völgyet és a Bacsina-völgyet. Az Oszlopó-völgyben egy aranyos kisrókát is láttam. A Bacsina-völgy középső szakasza a legdzsungelesebb völgyrész az egész Börzsönyben, kilométereken át csak a patakban tudtam lépkedni a kövek között, mert a közvetlenül a patakparton futó erdészeti utak is iszonyúan be voltak nőve csalánnal, de az a képeken látszik is majd talán. Mielőtt a felsőbb szakaszon összefolyik a patak két ága van egy romos elhagyatott házikó is. Eddig azt hittem, hogy a Rózsa-kunyhó a legnehezebben megközelíthető házikó a Börzsönyben, de tévedtem: ide még fentről sem olyan egyszerű lejutni. A patak keleti ágának völgyében másztam fel, aminek a vége valami brutálisan nehéz (200 métert emelkedik szintben kevesebb, mint 400 méter alatt), levegő után kapkodtam én is, pedig hozzá vagyok szokva a kemény hegymenetekhez. Az első túrázókkal a Csóványosnál találkoztam csak. Visszafelé a Szabó-köveknél leereszkedtem a Királyrét felé vezető köves útra, majd a Kárpátok kulcsosház névre átkeresztelt Spartacus turistaház mellett elsétálva a megszokott királyréti buszmegállóig ballagtam. Ismét nem panaszkodhatok az időre: kellemes meleg volt és még csak le se égtem, bár igaz, sokat voltam árnyasabb részeken.

Deszkáspuszta melletti tisztás a Nagy-völgyi-patak mentén

Oszlopó-völgy alsó szakasza

Oszlopó-völgy felső szakasza

Valahol a Cicőke oldalában

Rálátás a következő célpontra, a Bacsina-völgyre

Bacsina-völgy bejárata...itt kezdődtek a nehézségek

"Dzsungel" a javából...

Pókháló a patakmeder mellett

Elhagyatott házikó amit csak a régi térképek jelölnek

Ipartörténeti emlék közvetlenül a ház mellett (1976-ig működött ezen a vonalon kisvasút)

Ezután a szakasz után kezd nagyon emelkedni...

Rejtőzködő béka

Három-hárs gerince

Visszatekintés a Három-Hárs gerince felé

Élmény ilyen időben túrázni

Májusi virágok

Kárpátok kulcsosház

Szomorú látvány: a tavaly májusi esőzések hatása

Táv: 37 km    Szintemelkedés: kb. 1300m    7:45-17:55

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borzsony938m.blog.hu/api/trackback/id/tr742942892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Attila Juhasz 2011.06.05. 15:53:08

Szia

Ha lehet, akkor szeretném a segítségedet kérni. Jövő héten megyünk mi is a Börzsönybe tekerni, és kellene valaki, aki jól ismeri a helyet és az alapján meg tudnék vele beszélni egy jó útvonalat, amin aztán átküzdjük magunkat. A cél úgy 50 km tekerés 1000m összes szintkülönbséggel, amennyire lehet inkább élménybringázós egysávos csapásokon, mint sok bringás parkban is van, csak itt ugye felfelékkel is. Ha tudnál segédkezni, akkor a mail címem juhaszatt karikásA yahoo pötty ca. Szóban volna jó beszélni akármilyen programmal itt neten. Üdvözlettel: Atis
süti beállítások módosítása