HTML

Börzsöny

Hazánk egyik legérintetlenebb és legösszefüggőbb hegysége, mely gazdag állat- és növényvilágával a természetkedvelők igazi paradicsoma.

Friss topikok

2011. április 16. A Délnyugati-Börzsöny 12 legszebb kilátóhelye

2011.04.17. 00:28 :: adamnfl

2011.április 16.

Január óta terveztem már ezt a túrát, csak arra vártam, hogy bezöldüljön a táj, mert akkor lesz csak igazán szép. Az jutott eszembe, hogy külön-külön már annyi olyan hegyen voltam már a Délnyugati-Börzsönyben, amelynek tetejéről szép a kilátás, mi lenne hát ha ezeket egy túra alatt keresném fel. A kilátóhelyek listája persze teljesen szubjektív, csakis az eddigi tapasztalataimon alapulnak. Sajnos az idő annyira szép nem volt, mint ahogy jósolták, de azért helyenként igencsak tetszetős képeket tudtam csinálni. Márianosztráról hazafelé kisvonattal jöttem, mert öcsém éppen szolgálatban volt, és így nekem ingyenes volt. 600 forintot ezért a 7 km-es szakaszért megmondom őszintén nem adnék. Szép útvonal volt, de helyettem beszéljenek inkább a képek most: 

Kilátás a Zuvárról Szob irányába

Kilátás a Közép-Galláról

Rálátás a Nagy-Gallára a Közép-Galláról

Kilátás Márianosztra felé a Nagy-Galláról

Rálátás a Nagy-Sas-hegy csoportjára a Széles-hegyről

Koppány-nyereg környékén

Rálátás a Széles-hegyre és a távoli Nagy-Gallára a Kis-Koppányról

Szemben a Nagy-Koppány (Kis-Koppány)

Kilátás a Gömbölyű-kő oldalából a Magyar-hegy felé

Kilátás a Gömbölyű-kő oldalából a Nagy-Koppány felé

Tavaszi napfényben nyíladozó virágok

Kilátás a Nagy-Koppányról dél felé

Egyszerűen gyönyörűek...

Kilátás a Kis-Sas-hegyről nyugat felé

Tavaszi erdőben öröm túrázni...

Kilátás a Nagy-Sas-hegyről a Magas-Börzsöny felé

Rálátás a Nagy-Sas-hegyre a Nagy-rét feletti tisztásról

Szemben a Kopasz-hegy látszik a Só-hegyről

Kilátás nyugat felé a Kopasz-hegyről

Kellemes délutáni napsütésben

Táv: 33km    Szintemelkedés: kb. 1550m    8:15-16:40

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borzsony938m.blog.hu/api/trackback/id/tr932832453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaszast 2011.04.17. 07:12:01

Szép túra! Ezeken az Ipoly felöli részeken még sosem jártam, a Koppányoknál mindig visszafordultam és Nosztrán is csak ha ötször voltam összesen. A képeid láttán felírtam, hogy pótolandó.

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2011.04.17. 12:15:47

@kaszast: Pedig tényleg sok klassz hely van arrafelé...nekem az összes közül a Gömbölyű-kő a kedvencem, de nem a csúcs, hanem az az alatti rész. Ha arra mész, majd tuti meglátod miről beszélek:) A Nagy-Gallára is érdemes felmenni, mert a környékén onnan a legjobb a kilátás. Tényleg nem valami járt részek: az indulás után a legelső ember akivel találkoztam az Nagyirtáson volt, szal megint sikerült majdnem 6 órát úgy mennem, hogy senki se jött szembe:)

oldbikeold 2011.04.18. 10:05:12

szép rész ..még én is gondolkoztam a déli részeken,de győzött a kíváncsiság..
picasaweb.google.com/104340368808843779900/OhajakWTura?authkey=Gv1sRgCOrqxpDjpLOX8gE#
picasaweb.google.com/104340368808843779900/TamasvarBerc?authkey=Gv1sRgCPSD2IOB4qvwzQE#
..és persze a brigázással levzetett gyalogos túra amely egy "W" betűt követett..
jó túrákat!
érdekesség az É-i részeken még elmaradt a lombfakadás...

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2011.04.18. 14:29:47

@oldbikeold: legközelebb én is az északi részre fogok menni szerintem...több okból is szeretem: részben azért mert ott van még nekem is a legtöbb ismeretlen szakasz, másrészt nincs ott szinte senki sem:)
Szép képeket csináltál nagyon...amikorra én megyek sztem már zöld lesz azért minden:)
Jó túrákat neked is!:)

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2011.04.23. 11:12:33

errefelé megyek én is holnap. (bocs, h nem szóltam, de nem mindig tudok előre kalkulálni, most úgy néz ki, megyek).

keveste jártam errefelé, uh a májust a délnyugati résznek szentelem, ha tudok menni többször.

de még a múltkori túrám leírását sem raktam ki :D
süti beállítások módosítása