HTML

Börzsöny

Hazánk egyik legérintetlenebb és legösszefüggőbb hegysége, mely gazdag állat- és növényvilágával a természetkedvelők igazi paradicsoma.

Friss topikok

2012. május 19. Diósjenő - Verebes-kaszáló- Csóványos - Mogyorós-bérc - Miklós-bérc - Kemence - Tésa - Ipolyvisk (Vyškovce nad Ipľom)

2012.05.19. 21:45 :: adamnfl

2012. május 19.

Idén nem megszokott módon egyedül vágtam neki a májusi Börzsönynek. Egész korai kelést követően Vácon buszra szálltam és 7:10-kor már el is indulhattam Diósjenőről. A túra igazi célpontja Tésa volt, ez az apró település, amelyen még sosem voltam eddig.

Egészen korán, már fél 10 előtt felértem a Csóványosra, majd egy kis pihenő után indultam a Mogyorós-bérc irányába. A hegyoldalban a Köpű-gödröket és egy nagyon jó kilátóhelyet is megtaláltam, megérte tehát letérni a zöld jelzésről. Kemence és Tésa között földút vezet, kb. egy óra az út gyalog. Tésán nagyjából nyolcvanan laknak és tömegközlekedéssel - mint a lenti tábla is mutatja - gyakorlatilag elérhetetlen. Rendezett házak, egy jó állapotban levő templom és erősen renoválásra szoruló kastély a település neveztessége. Innen Ipolyviskre mentem, ami már Szlovákia, habár lakóinak 80%-a magyar. Látnivaló nemigen van, szombat lévén a boltok is zárva voltak, ezért gyalog indultam vissza Bernecebaráti irányába. Még egy jó órás szenvedés lett volna a betonon, ha nem ajánlja fel egy arra járó szlovákiai magyar motoros, hogy elvisz a faluba. Köszönet neki, mert már eléggé fáradt voltam, idén még nem voltam ilyen hosszú túrán.

Bükkerdő a Börzsöny keleti oldalán

Panoráma a Nagy-Hideg-hegy irányába a Csóványosról

Pillantás a Hangyás-bérc és a Nagy-Hideg-hegy felé

Zöldellő fák és távoli hegycsúcsok

Virágszirmok Kemencén

Szántóföld melletti fák

Háttérben a nyugati gerinc, előtte sűrű, tavaszi erdő 
Ötletesség felsőfokon Tésán

Szentháromság templom, Tésa

"Tömegközlekedés" Budapest határától légvonalban alig 50 km-re...

Kétutcás falu a szlovák határ szomszédságában 

Áthaladván az Ipoly felett Ipolyvisknél

Köszönet a fuvarért - egy élmény volt ezzel a 45 éves motorral utazni

Táv: 33 km    Szintemelkedés: kb. 1100m    7:10-16:15

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borzsony938m.blog.hu/api/trackback/id/tr14526431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kaszast 2012.05.20. 21:24:04

Öröm hallani felőled!

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2012.05.20. 22:56:02

@kaszast: Köszönöm, sajnos most a vizsgaidőszak következik, de azért remélem jut idő a túrákra is:)

captpicard 2012.09.10. 20:06:16

Kár, hogy hosszú ideje nincs bejegyzés, nagyon tetszettek az eddigiek.
Némelyikből még ihletet is merítettem a túráimhoz.
Remélem lesznek új postok

Varix 2012.09.13. 08:32:42

Szeretnék az előző hozzászólóhoz csatlakozni, várjuk az újabb bejegyzést!

Varix 2012.10.26. 09:36:06

Várjuk az őszi túrákat, meg persze a leírásokat!

Varix 2013.05.08. 08:11:37

Frissüljön a blog!!! Vagy már vége ennek a jó kis hobbinak?

Tke 2013.10.17. 22:57:12

Csatlakozom, én is várom az újabb beszámolókat. Írtam MV-nak is. Jó a blog, bátran:)!

settler 2014.01.30. 11:31:32

Kár, hogy nem jelentkezik újabb élménybeszámolókkal a szerző. Lehet, hogy nő van a háttérben? :))

oldbikeold 2014.05.02. 14:06:29

????? Túrák elmaradnak?
süti beállítások módosítása