HTML

Börzsöny

Hazánk egyik legérintetlenebb és legösszefüggőbb hegysége, mely gazdag állat- és növényvilágával a természetkedvelők igazi paradicsoma.

Friss topikok

2011. január 29. Perőcsény - Nagy-Kő-bérc - Szarvas-kő - Magas-hídi-rét - Csóványos - Nagy-Hideg-hegy - Kóspallag

2011.01.30. 11:28 :: adamnfl

2011. január 29.

Ezúttal képes beszámoló következik a tegnapi túráról. A volánbusz Letkésnél lerobbant, ez a húszperces késés azt hittem teljesen tönkreteszi az eredeti túratervemet, de mivel az első órát nagyon keményem megnyomtam (miután leszálltam a buszról 1 óra 6 perc alatt felértem a Kövirózsásra a P+en, majd a Nagy-Kő-bércen át, ami több mint 500 m szintemelkedés egy óra alatt), így kicsit behoztam azt az időt, ami a buszozásnál elment. A Csarna-patak jege az egyik átkelésnél beszakadt alattam és térdig voltam a jeges vízben. A Hamuháztól az Oltárkőig nem találkoztam senkivel se, de ami a Csóványoson volt fent, főleg a kilátóban, az maga a borzalom: alig lehetett elférni a tömegben...Maga a túra nem volt olyan hosszú, de ez a kb. 1550m emelkedő télen 10-15 centis hóban, helyenként jeges emelkedőkkel bizony nagyon fárasztó volt. 

Adatok: Táv: 24,5 km    Szintemelkedés: kb. 1550m    9:30-17:05

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://borzsony938m.blog.hu/api/trackback/id/tr752624890

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2011.01.30. 13:24:02

egész hétvégén az járt az eszembe, hogy na most kéne menni túrázni, annyira ideális az idő :) de ami késik, nem múlik :)

hát igen, a csóványossal és a nagyhidegheggyel én is megszívom mindig a tömeg miatt. ősszel meg is fogadtam, hogy elkerülöm a nagyHH-t, mert volt egy nap, amikor a környékén folyamatosan kurjongató kirándulókba botlottam.

viszont a fotók nagyon szépek, mint mindig :)

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2011.01.30. 19:44:54

ja, és jó lett az új arculat is :) tavasz-nyár-ősz-tél :))

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2011.01.30. 20:35:17

@mirko vosátka: Az ország másik részében lakó barátom munkája, nekem is tetszik:)) Az ötletfelelős én voltam és persze a képek is az enyémek, amikből össze lett vágva de én nemigen értek ehhez. Köszönet neki:)

Hát igen...annál jobban nem utálok semmit, mint hangoskodó isokláscsoportokat pl...na a Rám-szakadékba pl. azóta nem mentem amióta kb 1 km-ről hallottam már a hangoskodást...-.-'

oldbikeold 2011.01.31. 01:00:54

-gratula a 6 km-es táv 500-as szint 1 órájához!
-3. kép-jól látható a disznós gerinc alatt egy "út"-talán érdemes kipróbálni...
-a vizes "cuccban" hogyan bírtad a menetelést..?
-hektikus a munkabeosztásom,így a hétköznapokon túrázok többségében-van jó oldala is :):)

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2011.01.31. 08:46:51

@oldbikeold: Lassan már azt mondhatom, hogy hozzászoktam ezen a télen a vizes cuccokban való túrázáshoz:D

Hmm tényleg járható útnak tűnik...én meg a negyedik képen lévő gerincet néztem ki magamnak, bár nem vagyok benne biztos, hogy onnan is lenne kilátás, viszont biztos, hogy egyszerűbb lejönni, mint a patakvölgyben ahol őserdei állapotok uralkodnak a kidőlt fák százai miatt...

Sztem így csak olyan 4,5-5 km lehetett a Kövirózsás, viszont a szinttel megszenvedtem rendesen:)

Mostanában tudtam volna én is hétköznap menni, de lassan kezdődik a következő félév a suliban és nem vagyok benne biztos, hogy lesz "szabadnapom":/ Majd elválik nemsokára...

Amúgy az utolsó 4 képet megint telefonnal kellett csinálnom, mert kifagytak teljesen az elemeim...ti hogy oldjátok meg ezt a problémát? Pedig azt se mondtatom, hogy valami gagyi elemek lennének...

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2011.01.31. 21:33:56

nekem a környékről a vár-kúti-forrás (redundancia, de így áll a térképen), szecskő patak, szecskő bérc a régi nagy tervem. járt arra valaki?

amúgy nekem nagy lemaradásom van a sima jelzett utakból is, úh ezért nem vágok neki túl sokszor jelzetlen utaknak. régóta túrázom ugyan, de régen a cimbikkel teljesen máshogy túráztunk, mindig ugyanarra a bevált 4-5 útvonalra mentünk, és sokkal többször mentünk többnaposra, mint egynaposra. aztán pár éve változtattam ezen és elkezdtem "feltárni" magamnak a börzsönyt. így egyelőre még a jelzett részeket fedezem fel magamnak legtöbbször.

amúgy nekem eddig még télen nem fagytak ki az elemeim.

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2011.01.31. 21:44:19

@mirko vosátka: Tavaly voltam az emlitett helyeken:) Még direkt ki is másztam a patakvölgyből és felmentem a Szecskő-bércre. Jó a kilátás onnan a Kuruc-bérc felé és ha nincs még kizöldülve minden akkor a Vár-bükk felé.

borzsony938m.blog.hu/2010/05/29/2010_majus_28_nagyborzsony_hegyes_hegy_var_bukk_szecsko_berc_viski_berc_csovanyos_barany_berc_diosje

Idén akarok menni mindenképpen többnaposra...tavaly 20× voltam és mindegyik egynapos volt csak:/ Van is 1-2 ötletem hol lenne érdemes aludni.

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2011.01.31. 22:18:55

@adamnfl: igen, most már emlékszem is! :) de engem kimondottan a forrás is érdekelne, arról meg asszem nem írtál, ugye?

egyedül mész többnaposra, vagy toborzol csapatot? mert egyedül sztem elég durva. bár kinek mennyire erősek az idegei :))

ha megyünk esetleg, akkor majd szólunk. de nem úgy mint a múltkor :)

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2011.01.31. 22:58:19

@mirko vosátka: oké kössz, hogy ha szóltok:D
amúgy nem is azzal van a baj, hogy "lélekölő" egy többnapos egyedüli túra (bár sztem egy egyedüli éjszakai túra rosszabb ilyen szempontból) hanem az már azért valamilyen szinten unalmas....mert igy 7-8 órát simán elvan az ember egyedül...még többet is...de 3-4 nap azért sokkal több idő:)

A forrást nem igazán találtam meg, pedig a nagy esőzések után mentem...lehet hogy nem foglalt.

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2011.02.01. 08:31:45

@adamnfl: a múltkorinál jobb, h nem szóltunk, a cimborám épp akkor szakított a csajával, nekem meg munkahelyi problémáim voltak, uh kicsit nyomasztó lett volna neked a társaságunk :D

de tényleg az van, amit mondasz, ha már elmegy több napra az ember, akkor legyen együtt a barátaival is :)

amúgy nem a nappali része a szar, ha egyedül mész, hanem az éjszakai! ugyanúgy, mint az éjszakai túránál. az évek során sok barátunk jött velünk többnaposra és még nem találkoztam eggyel se, akire ne lett volna hatással, amikor leszáll a sötét, meg aki nem ébredt volna fel folyamatosan az éjszakai zajokra :))) de ez nem is véletlen, az ember evolúciósan nem éjszakai állat.

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2011.02.01. 08:53:41

nem tudom...szerintem ez attól is függ, hogy az ember mennyire ismeri a terepet:D Persze, hogy egy olyan valaki aki órákon át nem tudja hogy hol van nem érzi olyan biztonságban magát, mint mondjuk én aki tudom honnan hova tartunk és hol vagyunk most:D Amúgy 2007-ben este 6 óra után indultunk el Romániában lefelé a Királykő (2237m) csúcsáról, ami a legnehezebb hegy feléjük (asszem ez a kép jól mutatja, hogy milyen meredek a nyugati oldal, na itt másztunk le vaksötétben: 2.bp.blogspot.com/_N2k340zhMJo/THJmmVGI1oI/AAAAAAAABYY/dQ5FmC_vCaU/s1600/P+Crai.jpg )...én ott nem a sötéttől paráztam hanem a medvéktől:D Volt egy csoport aki még utánunk voltak, és nálunk is tapasztalatlanabbakból álltak, na nekeik már kellett egy kis segítség hogy lejussanak...így is mi is éjjel fél egyre jutottunk le egy 1600 méter magasan lévő menedékházhoz, ott éjszakáztunk...6 óra alatt tudtunk lefelé(!) jönni 600 métert szintben, mivel nem csak meredek volt, hanem törmelékes is a lejtő...nem volt vmi biztonságos:D Nagy élmény volt:)

Ussz 2011.02.01. 21:51:48

@adamnfl: Szia!
Királykő valóban kemény. Párszor voltam, egyszer mi is sötétben ereszkedtünk le a Törcsvári-hágó felé. Örültünk, hogy lejutunk az első simább terepre, ahol sátort lehet verni, és valóban az igazi para inkább az éjszaka miatt jött, vagyis a lehetséges medveveszély miatt.
No de nem ezért írok, hanem mert szombaton én is jártam a Börzsönyben. Kb. délben indultam fel a Fekete-völgyből a Szarvas-kőn át a Holló-kőre. Felfelé két nyomot is láttam, talán te voltál az egyik? Kb. háromnegyed egyre értem fel a Holló-kőre. Amúgy az útvonal a következő volt: kocsi Kisinócon hagyva - Szép-bérc - Nagy-Inóc - NHH - Csóványos - Magosfa - Mogyorós-bérc - Halyagos - Fekete-völgy - Szarvas-kő - Holló-kő - Vár-nyereg - Aklok-rétje - Aprólépések - Vadász-kút - Zálog-bérc - Nagy János-tető - János-vadászház - Tányér-rét - Kisinóc.
Különben már bánom, hogy nem vasárnap mentem, mert addigra a Kárpát-medencét megülő hidegpárna felemelkedett 400-500 méterre, így a kilátás még szebb volt. (Hétfőn 600-700 méteren volt, kedden 800 felett)
Még valami: ha megadod az e-mail címed, küldöm számodra a Börzsöny című újságunk legújabb számát. címem: borzsonyhegyseg@gmail.com

oldbikeold 2011.02.02. 00:36:05

@Ussz:
szép túra lehetett...képek?
ez az ujság hol kapható?

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2011.02.02. 08:15:04

@Ussz: Én a Szarvas-kőről fél 12 után kezdtem lemászni. Te honnan szoktad megközelíteni amikor lentről mászod? Mert mindig az jut eszembe hogy meg kéne próbálni pl. leereszkedni a bércen és nem mellette a völgyben de az nagyon meredeknek tűnik fentről, így eddig az kimaradt. Én a völgyben más nyomot nem láttam és lehet, hogy mindkét nyom én voltam, mert úgy szoktam menni, hogy kimegyek a Szarvas-kőhöz és onnan visszamegyek addig az első nagy szikáig ami felfelé van kissé bal oldalon, hogy ne kelljen olyan sokat lefelé mászni a patakvölgyig.:) Kisinócra kb 16:45-kor értem nem tudom te hamarabb-e vagy később:D ÍSajnos mivel autóm eyelőre nincs ezért maradt az a lehetőség hogy a templomnál szállok fel a buszra, mivel az csak ritkán jár ki Kisinócig...

Mivel vasárnap teljesítménytúra volt én nem bánom, hogy nem akkor mentem, bár igaz odavagyok a klassz kilátóhelyekért;)

amúgy: adamnfl@citromail.hu és köszönöm!

Ussz 2011.02.02. 15:36:42

@oldbikeold: Szia! Képek? Direkt erre az alkalomra kértem kölcsön egy komolyabb gépet, készült is vagy 400 fotó, ám nincs képtáram, meg ilyesmi. Viszont az éppen újjászületőben lévő borzsonyhegyseg.hu oldalon majd remélhetőleg visszaköszönnek.
Különben igyekeztem minél több kilátópontra feljutni, de ez azzal járt, hogy enni sem volt idő, és kb. mire felértem a Holló-kőre egy óra körül, elfogyott minden erő, és örültem, hogy még világosban elevickéltem Kisinócig.
oldbikeold -ezzel a névvel már találkoztam a Börzsöny Vulkántúrán. Ugye jártál ott? Mi szervezzük.

Ussz 2011.02.02. 15:45:39

@adamnfl:
Szia Ádám! Szóval leértem a Halyagosról, kicsit mentem a Vilati felé, majd felindultam a Szarvas-kő bércén. A mellette lévő (Ha szemben állok balra)völgyön akartam felmenni, de látva a hómentes gerincélt, inkább azt választottam. Először mentem itt fel, de már alig várom, hogy a nyugati gerincre felfutó többi bércet, völgyet (Szecskő-b, Kilátó-b.) is bejárjam, bár elvileg szigorúan védett területek. De itt legalább nincs annyi ember.
Kár, hogy elkerültük egymást, ráadásul még KIsinócon is... én is kb. 16:45-re értem oda.
Legközelebb egyeztethetnénk, én váci vagyok, szívesen kihozlak Vácról. Általában a Cseresznyefánál vagy Kisinócnál hagyom az autót. A következő hetek elvileg kimaradnak, de majd írok e-mailt, ha tervezem a kijövetelt, bár a mi fajtánk, ha jól érzékelem, egyedül szeret BÖRZSÖNYt járni :)

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2011.02.02. 18:17:07

@Ussz: na én pont abban a "bal" völgyben ereszkedtem le. És az a vicces hogy pont az általad emlitett bérceket néztem ki magamnak akkor:D Szeretek egyedül túrázni de sztem klassz dolog más "Börzsöny-rajongókat" is megismerni, úgyhogy köszönöm a felajánlást, élnék vele:D

oldbikeold 2011.02.02. 20:31:14

@Ussz:
Igen a vulkánon voltam a múlt évben és érvényes "futam" volt/a Teleki-is kipipálva/ picasaweb.google.com/oldbikeold2/BorzsonyVulkanTura#
..az ideinél nem neveztem,mert a vár-nyeregtől a "saját" utamat jártam....:):)
picasaweb.google.com/114841135456821063554/BorzsonyVulkanTura#
..ajánlom a picasát-egyszerű a használata..

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2011.02.02. 22:44:19

@Ussz: Szia, ezt az újságot olvasgattam, mert KaszásT blogger kolléga linkelte a blogjába. Örülök, hogy megjelenik ilyesmi! Meg annak is, h egy csomó helyre kirakjátok a Börzsönyben.

De ha már itt vagy, kérdeznék is valamit. Miért van az, hogy a hazai túrahonlapok nagy része a linkgyűjteményében nemigazán vesz tudomást a túrablogokról?

Ussz 2011.02.07. 14:43:36

@mirko vosátka:
Szia! Először is kösz az írásaid, a Te blogod is élmény olvasni. A linkgyűjteményekből talán azért maradnak ki a blogok, mert még 2011-ben is újdonságnak számítanak. Másra nem tudok gondolni. Mindenesetre leendő honlapunkon lesz almenüje a Börzsönnyel foglalkozó blogoknak. Én négyről tudok: Te, Ádám, Oldbikeold és Kaszás T. amennyiben van még valaki, légyszíves jelezz. Az említett újság következő számait szívesen küldöm első kézből, ha megadod az e-mail címed. Üdv!

Ussz 2011.02.07. 14:49:31

@adamnfl: Szia!
Végre átküldtem az újságot, remélem megkaptad.

Ussz 2011.02.07. 14:50:24

@oldbikeold:
Képeid majd feltehetjük a vulkántúra honlapjára, megjelölve persze, hogy a Te képeid?

adamnfl · http://borzsony938m.blog.hu 2011.02.07. 16:26:10

@Ussz: megkaptam, köszönöm! igazság szerint én se tudok más Börzsönnyel kapcsolatos blogot...1 éve amikor csináltam a blogot a borzsony.blog.hu foglalt volt...de nem volt rajta semmi...ezért kellett más nevet választanom és igy lett borzsony938m.blog.hu :)

amúgy Facebook-on van egy Börzsönyös csoportom elég sok képpel, nem tudom, hogy tag vagy-e már ott:)

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2011.02.07. 21:25:29

@Ussz: szia! én köszönöm, hogy olvasod! :)

volt még régen a Skeramajom nicknevű lány blogja, de az sajnos elapadt. sztem nincs már ideje túrázni.

és van a Túlélni a természetben blog (Ádámnál is be van linkelve jobbra fönt), ami nem konkrétan Börzsöynnel foglalkozik, de az ilyen túrafelszereléssel foglalkozó magyar blogok közül sztem a legjobb.

köszi a lehetőséget, h elküldöd az újságot, de igazából már elképzeltem magam előtt, ahogy leszállok a 9-es buszról Királyréten és mindig beugrom Ákos bához a legfrissebb újságért :)))) ebből szeretnék hagyományt csinálni :)

sok sikert a szerkesztéséhez amúgy!

oldbikeold 2011.02.08. 00:33:17

@Ussz:
Természetesen igen...
Szombaton Ákos bá-tól kérdeztem az ujságot,de nem tudott róla!esemény naptár volt...
süti beállítások módosítása